جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
ا

حوزه/ مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان سیریک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، روز گذشته همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان سیریک با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان، نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ومسئولین شهرستانی در حسینه سیدالشهدا روستای شهید مردان برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه این مراسم تجلیل و تقدیر از پیرغلامان و مداحان و دست اندرکاران هیئت‌های حسینی و خادمان حسینی را یک ضرورت دانست و گفت: پیرغلامان حسینی عمر گرانمایه خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده‌اند و فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در چند دهه گذشته انجام داده‌اند.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است که مداحان و پیرغلامان را به این سمت و سو می‌کشاند، افزود: خادمی اهل بیت سرمایه‌ای است که اجر آن توسط خداوند متعال داده می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که امروز نتواند انقلاب اسلامی را یاری کنند حتما نمی توانند امام حسین را یاری کنند،زمانی این روضه و اشک های ما اثر خواهد داشت که در راه امام حسین حرکت کنیم. امروز انتخابات همانند عاشورا است، باید فردا با حضور پرشور خود در انتخابات از این نظام حمایت کنیم که این حمایت همانند حمایت یاران امام در روز عاشورا است.

در ادامه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ما این مراسمات محرم را به ارث برده ایم و به این پیرغلامان مان افتخار میکنم که مداح و ذاکر اهل بیت هستند.

وی افزود:عشق و مودت به اهل بیت مخصوص برادران شیعه نیست بلکه اهل سنت ما در همین شهرستان سیریک روستای بندگرمان برای اهل بیت مراسم برگزار میکنند، و همین برگزاری مراسمان اهل بیت مایه وحدت بین براردارن شیعه و سنی است.

خبرنگار:محسن زارعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha